Naisten kuvia – Teoksia Heinon taidesäätiön kokoelmasta

Näyttelyt, Menneet näyttelyt
  • Aikuiset 8/6 € tai Museokortti
  • alle 18-v. 0 €

Kimmo Pyykkö -taidemuseon kevään 2021 näyttely esittelee naistaiteilijoiden teoksia sekä miestaiteilijoiden naisaiheita. Näyttelyssä on mukana teoksia 33 taiteilijalta, valokuvia, piirroksia, maalauksia ja veistoksia.

Näyttelyn ovat tuottaneet yhteistyössä Kimmo Pyykkö -taidemuseo ja Heinon taidesäätiö. Näyttelyn on kuratoinut Kimmo Pyykkö -taidemuseon intendentti Soila Kaipiainen.

Heinon taidesäätiön kokoelma on kauppaneuvos ja rouva Raimo ja Raini Heinon sekä heidän poikansa galleristi Rauli Heinon keräämä aikalaistaiteen kokoelma, yksi maamme merkittävimmistä. Kokoelmaan kuuluu tällä hetkellä 1416 teosta 1950-luvulta tähän päivään. Heinot ovat tehneet teosvalinnat itse, omiin mieltymyksiinsä perustuen. Kokoelmasta on ollut esillä muutamia eriteemaisia näyttelyitä viime vuosina eri museoissa. Lisäksi kokoelmasta lainataan jatkuvasti yksittäisiä teoksia erilaisiin näyttelyihin.

Näyttelyn taiteilijat:

Sirpa Alalääkkölä, Elina Brotherus, Hanna Haaslahti, Tiina Heiska, Maija Helasvuo, Anssi Jääskeläinen, Pekka Kauhanen, Sari Kemppinen, Heta Kuchka, Markku Laakso, Marjo Lahtinen, Lauri Laine, Anni Leppälä, Susanna Majuri, Jyrki Parantainen, Jorma Puranen, Tapani Raittila, Heli Rekula, Topi Ruotsalainen, Stiina Saaristo, Kim Simonsson, Mari Sunna, Berit Talpsepp-Jaanisoo, Marjatta Tapiola, Nina Terno, Esko Tirronen, Emilia Ukkonen, Marjukka Vainio, Viggo Wallensköld, Rafael Wardi, Oliver Whitehead ja Henry Wuorila-Stenberg.

Naisten kuvia – Teoksia Heinon taidesäätiön kokoelmasta on esillä taidemuseon 1. ja 2. kerroksessa 23.1.-12.6.2021.

Heinon taidesäätiö verkossa ›

Ohjeet turvalliseen museovierailuun ›

Kimmo Pyykkö -taidemuseo: Naisten kuvia – Teoksia Heinon taidesäätiön kokoelmasta 23.1.-23.5.2021

Emilia Ukkonen, Nimetön, 2008, c-print. Heinon taidesäätiön kokoelma. Kuva: Emilia Ukkonen

Kuinka voimme auttaa?

Asiakaspalvelu ja lipunmyynti Ryhmä- ja
yritysmyynti
040 773 0148 0400 304 530
info@kangasala-talo.fi myyntipalvelu@kangasala-talo.fi

Kimmo Pyykkö -taidemuseossa tapahtuu

Ole hyvä ja täytä alla oleva lomake liittyäksesi postituslistalle. Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia.

Seuraa meitä: